НАВУКОВАЕ ТАВАРЫСТВА ВУЧНЯЎ “СПЕКТР”
Дзяржаўнай установы адукацыі «Залеская сярэдняя школа Вілейскага раёна»
МЭТЫ І ЗАДАЧЫ
Мэтай даследчай працы вучняў з'яўляецца паглыбленае вывучэнне і замацаванне навучальнага матэрыялу, авалоданне рознабаковымі метадамі пазнання, сучаснай методыкай навуковых даследаванняў. Асноўнымі задачамі вучнёўскага навуковага грамадства з'яўляюцца:
а) шырокае прыцягненне вучняў да ўдзелу даследчай работы;
б) развіццё ўсіх формаў даследчай работы, распаўсюджванне станоўчага вопыту арганізацыі гэтай работы;
в) актыўны ўдзел у інтэлектуальным жыцці школы, прадстаўленне яе ў канферэнцыях, аглядах і конкурсах даследчых работ.
ФОРМЫ І НАПРАМКІ РАБОТЫ
- Даследчая работа школьнікаў арганізуецца ў такіх формах, як:
а) работа ў школьных гуртках і групах па інтарэсах;
б) выкананне індывідуальных даследчых работ пад кіраўніцтвам выкладчыкаў;
у) удзел у прадметных алімпіядах;
г) удзел у штогадовай канферэнцыі школы;
д) удзел у раённай канферэнцыі і конкурсах даследчых работ.
- Даследчая работа школьнікаў арганізуецца ў напрамках, вызначаных у рамках секцый:
* Філалогія (Руская мова і літаратура, беларуская мова і літаратура);
- Прыродазнаўчыя навукі ( хімія, біялогія, геаграфія).
ЧЛЕНСТВА Ў ВУЧНЁЎСКІМ НАВУКОВЫМ ТАВАРЫСТВЕ
Членам вучнёўскага навуковага таварыства можа быць кожны вучань, які паспяхова спраўляецца з навучаннем і актыўна ўдзельнічае ў даследчай рабоце. Ўзроставыя абмежаванні не ўводзяцца, паколькі супярэчаць адкрытаму характару таварыства. Рашэнне аб прыняцці ў члены навуковага таварыства прымаецца на сходзе дзеючых членаў навуковага таварыства па рэкамендацыі навуковага кіраўніка або адміністрацыі школы агульным галасаваннем.
Член вучнёўскага навуковага таварыства абавязаны:
а) сістэматычна весці даследчую працу ў адным з гурткоў або ў індывідуальным парадку пад кіраўніцтвам выкладчыка;
б) перыядычна выступаць на пасяджэннях навуковага гуртка з дакладамі, паведамленнямі;
в) прымаць удзел у штогадовай канферэнцыі школы;
г) удзельнічаць у раённых канферэнцыях і конкурсах даследчых работ, прадметных алімпіядах;
д) весці працу па ўключэнні ў навуковае таварыства іншых вучняў.
Член вучнёўскага навуковага таварыства мае права:
а) прадстаўляць свае навуковыя працы на школьныя, раённыя, абласныя конкурсы і канферэнцыі;
б) удзельнічаць у экскурсіях і экспедыцыях вучнёўскага навуковага таварыства.
АРГАНІЗАЦЫЙНАЯ СТРУКТУРА ВУЧНЁЎСКАГА НАВУКОВАГА ТАВАРЫСТВА
Асноўнай арганізацыйнай формай вучнёўскага навуковага таварыства з'яўляецца навуковы гурток або група па інтарэсам.
У школе дзейнічае сход членаў вучнёўскага навуковага таварыства, якое, збіраючыся не радзей за два разы на год, выбірае Савет НТВ, абмяркоўвае планы на будучыню і аналізуе праведзеную работу.
Агульнае кіраўніцтва працай вучнёўскага навуковага таварыства ўскладзена на орган вучнёўскага самакіравання – Савет НТВ. Пытанні НТВ курыруе намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці Бохан В. м., кіраўнік НТВ Нікішчанкава Н. Г., якая таксама ажыццяўляе ўлік вынікаў даследчай працы школьнікаў і заахвочванне актывістаў.
Базавым вынікам працы таварыства з'яўляецца штогадовая канферэнцыя даследчых работ, на якую прадстаўляюцца лепшыя работы школьнікаў у бягучым навучальным годзе па розных напрамках. Канферэнцыя праводзіцца ў сакавіку, у выніку якой падводзяцца агульныя вынікі працы школы ў гэтым кірунку, праводзіцца ўзнагароджанне.
Размеркаванне функцыянальных абавязкаў
Кіраўнік навуковага таварыства вучняў
- ажыццяўляе агульнае кіраўніцтва даследчай дзейнасцю ў школе;
- арганізуе планаванне работы;
- распрацоўвае нарматыўную базу рэалізацыі даследчай дзейнасці: палажэнні, рэкамендацыі, патрабаванні;
- праводзіць метадычную работу з выкладчыкамі па праблеме выкарыстання даследчых, праектных і іншых адукацыйных тэхналогій навучання;
- каардыніруе дзейнасць адміністрацыйна-педагагічнага персаналу па гэтым пытанні;
- кансультуе кіраўнікоў вучнёўскіх даследчых работ;
- дае ацэнку бягучага стану даследчай дзейнасці ў школе, аналізуе і карэктуе яе ход;
- арганізуе правядзенне інтэлектуальнага марафона, пазнавальных гульняў і конкурсаў;
- аказвае дапамогу ў правядзенні масавых мерапрыемстваў школьнага навуковага таварыства.
Кіраўнік вучнёўскай даследчай працы
- складае прыкладны пералік тэм даследчых работ;
- аказвае дапамогу навучэнцам у выбары тэм для даследавання;
- складае разам з вучнем рабочую праграму даследавання;
- ажыццяўляе бягучае кіраўніцтва, аказвае метадычную, арганізацыйную дапамогу ў правядзенні даследавання;
- аказвае дапамогу вучням пры падрыхтоўцы да выступлення на канферэнцыі рознага ўзроўню.