Методическая копилка

Рекомендации по мотивации

02.12.2024

Парады  «Як матываваць вучняў на вучобу»

  1. Дарыце сэнс.

          Уявіце, што вы напісалі справаздачу па выніках навучальнага года, а яго раскромсали на Шродэра, нават не зірнуўшы на лічбы. Прыкладна такое ж здзіўленне адчуваюць дзеці, калі іх творчыя працы вяртаюць без каментароў. Дзіця не разумее, для чаго ён паўвечара складаў рэбусы, маляваў Снежную каралеву, ляпіў малекулу прыроднага газу.

          Што рабіць? Даваць такія заданні, вынікам якіх стане грамадскі прадукт. Растлумачце, што крыжаванкі і тэсты будуць вырашаць вучні з паралельнага класа. Малюнкі патрэбныя для выставы, эсэ надрукуюць у школьнай газеце. Так дзеці ўбачаць, што іх старанні маюць сэнс.

  1. Ператварыць дзейнасць у гульню.

          Заўважалі, што проста пампаваць мыщцы сумна? Але калі гуляеш у баскетбол, то як быццам энерджайзер ўключаецца: стомленасць знікае, не заўважаеш, як ляцяць гадзіны.

          Што рабіць? Арганізаваць урок у форме квэста, спаборніцтвы, эстафеты. Часам дастаткова ўзяць пясочныя гадзіны, каб праца закіпела: дзецям хочацца абагнаць час, узнікае азарт.

Ёсць шмат гатовых адукацыйных гульняў. Пагугліце: «Банда умников», «Гульнятэка рэбус».

  1. Тое ж самае, але іншым спосабам.

          Напрыклад, замест Х і Y падстаўляць у прыклады смайлік, значок "сабака" або сімвал даляра. Не, гэта не дурасць. Наадварот. Фарміраванне абстрактнага мыслення.

  1. Зрабіць наадварот.

          Бацька Блеза Паскаля хаваў кнігі па геаметрыі. Але забаронены плён салодкі: сын іх знаходзіў і прагна вывучаў.

Як выкарыстоўваць? Выдаць Рабочыя лісты, але забараняць выконваць заданні пад зорачкай.

  1. Дапамажы іншаму.

          Запрасіць адзінаццацікласнікаў правесці кансультацыю для вучняў сярэдніх класаў на факультатыве. Ёсць тэмы, якія паўтараюцца з года ў год. Ганьбіцца не хочацца, таму рыхтуюцца да ролі настаўніка старанна.

  1. Чым складаней, тым цікавей.

Напрыклад, не проста вырашыць прыклады, а запісаць усе адказы ў парадку ўзрастання лікаў. Чытаць кнігу не з пачатку, а з фіналу і пераказаць сюжэт. Ці чытаць казку Пушкіна ў дарэвалюцыйным выданні з ерами і ятями (Коммерсанта, сутнасць).

  1. Даць выбар.

          Дазвольце прывесці свае прыклады да правіла, выбраць форму хатняй практыкавання

  1. Унутраны агонь.

          Здаць экзамен, атрымаць пяцёрку-усё гэта не асоба матывуе.

          Растлумачце вучням, якую каштоўнасць нясе ў сабе выкананне задання: чаму яно вучыць, якія звычку дазволіць «прапампаваць».

          Раскажыце гэта так, каб яны зразумелі і ўнутрана прынялі. Гэта значыць так, каб выкананне задання набыло значнасць, знайшло водгук.

Стратэгія эфектыўная, калі вы ведаеце, да якіх каштоўнасцям вучняў звяртацца, даючы заданне. А для гэтага трэба добра разумець вучняў.

  1. Больш нагляднасці.

          Размясціце на плакаце спіс усіх тым, якія праходзіце ў гэтым годзе, у выглядзе трэкера. Пасля здачы кантрольных кропак дазвольце вучням зафарбоўваць ячэйкі. Так дзеці будуць бачыць, што засвоілі, чаму навучыліся, колькі яшчэ трэба будзе даведацца.

  1. Смак перамогі.

          Адчуванне "я магу, я малайчына" матывуе рухацца далей. Варта часцей аб гэтым нагадваць. І вучням, і сабе.ацы (тэст у LearningApps або табліца ў сшытку).

 

 

Парады «Як матываваць бацькоў на ўзаемадзеянне са школай»

  1. Удзел дзяцей у творчых конкурсах.

          Цяпер вялікае мноства акруговых, гарадскіх і дыстанцыйных конкурсаў дэкаратыўна-прыкладной творчасці і з. Дзіця творыць сумесна з бацькам, які ў сілу свайго вопыту накіруе і падкажа. І як радасна абодвум пры атрыманні ўзнагароды! Дадзеная дзейнасць гуртуе сям'ю агульнасцю інтарэсаў і вынікаў. У калектыве дзіцячым ідзе Самасцвярджэнне асобы дзіцяці, які жадае тварыць. Але, на жаль, каб захацела дзіця, трэба, каб у першую чаргу захацеў Бацька. Пакінуў свае "вельмі важныя" справы і надаў час дачцэ або сыну. Задача педагога-данесці гэтую думку да бацькоў.

  1. Экскурсійная дзейнасць.

          Гэта асаблівы цікавы выгляд супрацоўніцтва педагагічнай трыяды. Ёсць, сапраўды, актыўная група, якая з задавальненнем наведвае экскурсіі, а іншая частка жыве адхілена. А вось калі б яны хоць бы раз з'ездзілі на экскурсію з усім класам, то ўбачылі б, як мае зносіны іх дзіця з аднакласнікамі, як слухаецца аповяд экскурсавода, на колькі яму цікавая тэматыка экскурсіі і т .д.для павышэння актыўнасці бацькоў неабходна праводзіць досыць вялікую інфармацыйную працу па выніках мінулай экскурсіі і сярод дзяцей, і сярод бацькоў: размяшчаць фатаграфіі мерапрыемствы, відэаролікі і пазнавальную інфармацыю.

  1. Планаванне і арганізацыя бацькамі (сумесна з педагогам) конкурсаў, забаў на класных мерапрыемствах.

Бацькам прадастаўляецца поўная свабода ў выбары забаўляльных мерапрыемстваў і падборы конкурсаў, пытанняў віктарын і інш. Задача настаўніка складаецца ў тым, каб разгледзець усе пункты мерапрыемства з боку ТБ, АБЖ і ўзгадніць з адміністрацыяй і, вядома ж, прыцягнуць да ўдзелу найбольшая колькасць бацькоў.

  1. Тэматычныя бацькоўскія сходы з выкарыстаннем ІКТ-тэхналогій.

          Вядома, усе таты і мамы жадаюць сваім каханым дзецям толькі самага добрага. Але часам не аб'ектыўныя у сваіх высновах і рашэннях, часам не хапае педагагічных ведаў і вопыту, пра што яны могуць і не здагадвацца. Тэматычныя гутаркі на бацькоўскіх сходах з'яўляюцца неабходнымі, хоць іх і нельга аднесці да нетрадыцыйных формаў. Але выкарыстанне новых інфармацыйных падыходаў робіць гэты, вядомы ўсім педагогам спосаб зносін з бацькамі, нетрадыцыйным, новым, цікавым. Выкарыстанне тэматычных прэзентацый, анкетавання, дыспутаў, дэманстрацыя відэаролікаў-усё гэта з'яўляецца магутным фактарам у стымуляванні бацькоў не толькі да зносін з педагогам, але і жаданне прысутнічаць на бацькоўскіх сходах.

  1. Інфармацыйная асвета.

          У рамках наглядна-інфармацыйнага напрамкі (для азнаямлення бацькоў з працай адукацыйнай арганізацыі) можна выкарыстоўваць такія формы правядзення зносін як інфармацыйныя праспекты для бацькоў, арганізацыя дзён (тыдняў) адчыненых дзвярэй, адкрытых праглядаў заняткаў і іншых відаў дзейнасці дзяцей, выпуск газет,

 

 

          Парады «Як матываваць настаўнікаў на больш прадуктыўную дзейнасць»

  1. Матыў самастойнасці, рэалізацыя сябе ў прафесійнай дзейнасці як творчай асобы.

          1.1. Адкрыццё ўласнага майстар-класа для настаўнікаў.

          1.2. Павышэнне самастойнасці, магчымасць працаваць па цікавай праграме, выбіраць клас, ўсталёўваць жаданы і найбольш зручны графік працы (расклад).

          1.3. Садзейнічанне ў атрыманні дазволу на рэалізацыю цікавага настаўніка праекта.

          1.4. Садзейнічанне ў распрацоўцы, зацвярджэнні і распаўсюджанні аўтарскай праграмы.

  1. Матыў асабістага развіцця, набыцця новай інфармацыі.

          2.1. Накірунак на стажыроўку або прэстыжныя курсы.

          2.2. Прадастаўленне часу на метадычную працу (Праца на хаце)

          2.3. Творчы адпачынак у канікулярны час.

          2.4. Дадатковыя дні да водпуску.

          2.5. Аплата навукова-метадычнай літаратуры.

          2.6. Садзейнічанне ў перападрыхтоўцы настаўніка, кіраўніка школы па спецыяльнасці.

  1. Матыў самасцвярджэння, дасягненні сацыяльнага поспеху.

          3.1. Прадастаўленне магчымасці распаўсюджвання вопыту работы праз праблемныя канферэнцыі, педагагічныя чытанні, семінары.

          3.2. Арганізацыя абагульнення вопыту, садзейнічанне ў падрыхтоўцы ўласных публікацый і дапамога ў друку.

          3.3. Прадстаўніцтва ад школы на адказных мерапрыемствах раеннага значэння.

          3.4. Прыцягненне да кіраўніцтва структурнымі падраздзяленнямі метадычнай службы школы.

           3.5. Атрыманне права на правядзенне семінараў для сваіх калегаў.

          3.6. Прызначэнне адказнага за стажыроўку маладых настаўнікаў.

          3.7. Рэкамендацыя настаўніка для працы ў экспертных групах.

  1. Патрэба быць у калектыве.

          4.1. Уваходжанне ў склад розных органаў, якія вырашаюць важныя праблемы жыцця школы.

  1. Матыў стабільнасці, абароненасці.

          5.1. Гарантыя абароненасці ад замахаў на прафесійную гонар настаўніка з боку нядобрасумленных вышэйстаячых кіраўнікоў, метадыстаў, бацькоў.

          5.2. Гарантыя наяўнага статуснага становішча ў калектыве.

  1. Матыў спаборніцтва.

          6.1. Метадычнае суправаджэнне розных конкурсаў прафесійнага майстэрства.

          6.2. Прысваенне звання пераможцы школьнага конкурсу прафесійнага майстэрства.

 

 

 

свернуть

Районное учебно-методическое объединение учителей трудового обучения

26.03.2024

В учреждении образования «Залесская средняя школа Вилейского района» прошло районное учебно-методическое объединение учителей трудового обучения.

Учителя технического труда посетили открытое учебное занятие «Общие сведения о художественной обработке древесины. Строение выжигателя» в 5 классе, которое провел учитель трудового обучения Кишулько Владимир Константинович. Учащиеся изучили понятия: «контур», «силуэт», «фон». Выполнили выжигание контура изделия «салфетница», а также контура и силуэта солнца.

Для учителей обслуживающего труда прошел мастер-класс «Использование сетевого сервиса learning.apps в процессе преподавания учебного предмета «Трудовое обучение (обслуживающий труд)»,  который провела для своих коллег учитель трудового обучения Никищенкова Наталия Георгиевна. Педагог познакомила участников мастер-класса с возможностями сервиса в создании интерактивных упражнений. Наталия Георгиевна организовала с педагогами практическую работу по созданию интерактивных упражнений различных категорий с использованием карточек-алгоритмов

свернуть

Педагогический совет

02.04.2023

1 апреля 2023 года  в учреждении образования состоялся педагогический совет на тему «Партнёрство семьи и учреждения образования  – залог успеха воспитания здорового образа жизни учащихся». Форма проведения педсовета – педсовет-тренинг.

02042021_3

02042021_4

свернуть
поделиться в: